Peki Ejder Ateşi silah kaplamalarından ne haber? Tasarım süreci kesinlikle çocuk oyuncağı değildi diyebiliriz. Umarız VALORANT topluluk çalışmalarını da görmüşsünüzdür.
Şimdi yamaya geçelim. Dört ajanda ayarlamalar yaptık. Mesela Viper’a, düşmanları üzerindeki saniye başına çürüme etkisini arttırmak da dahil birkaç güçlendirme getirdik. Ayrıca Brimstone ve Raze’in çok etkili olabilen ultilerini kullanmak istiyorsanız artık biraz daha uğraşmanız gerekecek.
Classic üzerindeki bir hata düzeltmesi silahın nasıl çalıştığını ayarlamamız için bir fırsat yarattı. Tur öncesi satın alma menüsündeyken yeni, daha kolay karşılaştırma sağlayan istatistiklere göz atmayı unutmayın!
AJAN GÜNCELLEMELERİ
VIPER
Viper’ın İni
|
Viper’ın ultisinin dışında bu kadar kısa bir süre geçirebiliyor olması yalnızca yapabileceği oyunları kısıtlamıyor, aynı zamanda sürekli olarak düşmanlarına da çok fazla bilgi veriyordu. Ultinin dumanının dışında daha özgürce gezebilmek Viper’a düşmanları üzerinde daha fazla akıl oyunu oynama fırsatı sunuyor ve umuyoruz ki bu, düşmanları üzerinde stratejik olarak baskı kurmasını da sağlayacak. Diğer iyileştirmeler Viper’ın kendi dumanı içerisindeyken oluşan avantajını güçlendiriyor ve mini harita görüşünü kullanarak yerini bulan düşmanlar tarafından avlanmasını zorlaştırıyor.
Çürüme
|
Viper’ın düşmanları üzerindeki çürümesinin bu kadar çabuk tükenmesi, sunduğu avantajı sınırlıyor ve olmasını beklediğimiz kadar tehlike yaratmıyordu. Çürüme yok olmadan önce bir gecikme ekleyerek Viper’ın ve takımının bu avantajdan faydalanabileceği bir aralık yaratmayı ve (yukarıda bahsettiğimiz) Viper’ın İni güncellemeleriyle birlikte ultisi için yeni kullanım yolları oluşturmayı umuyoruz.
Yakıt
|
Görüş engelleyen yeteneklerinin ikisi birden kullanıldığında, iki yeteneğin de etkin kalma süresinin düşmesi Viper’ın her iki aracı birlikte kullanmasını zorlaştırıyordu. Viper’ın dumanının çok fazla kaynak tüketmesi ve yetenek kitinin büyük bir kısmını oluşturması sebebiyle iki yeteneğin de aynı anda, takımına bölge ele geçirirken sağlam avantajlar sunacak şekilde kullanılabilmesini istiyoruz.
RAZE
Nefes Kesen‘in ulti bedeli 6’dan 7’ye çıktı. |
Raze’in ultisi neredeyse her senaryoda oyundaki en etkili ultilerden bir tanesi. Bu kadar etkili olması sebebiyle biraz sıkça kullanıldığını düşünüyoruz. Bu yüzden, ultinin bedelini 1 arttırarak oyuncuların Nefes Kesen’le daha az karşılaşmasını planlıyoruz.
BRIMSTONE
Uydu Saldırısı‘nın ulti bedeli 6’dan 7’ye çıktı. |
Raze’in ultisinde olduğu gibi, Brimstone’un ultisi de çok etkili ve çok farklı durumlarda işe yarayabiliyor. Turlara istediğimizden daha sık etki ettiğini düşünüyoruz, bu yüzden bedelini birazcık arttırdık.
Kuvvet İşareti artık düşmanları güçlendirmiyor ve etki alanını düşmanlara göstermiyor. |
Kuvvet İşareti’nin duruma göre kullanılan bir yetenek olmasını istiyorduk ama Brimstone’un yerini belli etmesi ve yanlışlıkla düşmanları da güçlendirebiliyor olması, bu yeteneği istediğimizden daha güçsüz bir hale getiriyordu.
Brimstone’un Kollarının Düzgünlüğü |
FPS oyunlarında zamanınızın çok büyük bir kısmını karakterin kollarına bakarak geçirdiğinizi daha önce fark etmemiş olabilirsiniz ama bu doğru. Oyun çıkmadan önce Brimstone’un kollarının düzgünlüğünü oyunun geri kalanıyla aynı kalite seviyesine getirmek istemiştik. Ve bunu başardık! Şu kaslara bakın!
CYPHER
Siber Kafes artık satın alma evresinde yerden alınabiliyor. |
SİLAH GÜNCELLEMELERİ
Classic
Burada asıl düzeltmek istediğimiz şey Classic’in sağ fare tuşuydu fakat fırsattan istifade silahın biraz daha tutarlı çalışmasını da sağlamak istedik. Zıplarken sağ fare tuşuyla yapılan atışların etkisinde ufak ayarlamalar yaptık ama yakın menzilli çatışmalardaki kullanışlılığını (umuyoruz ki) azaltmadık.
- Sağ fare tuşunun koşmaya bağlı isabetsizliğinin gerekenden fazla olmasına sebep olan hata giderildi.
- Koşma, tabancalara ait genel koşma hata eğrimizi kullandığı için silaha 1,5 değerinde bir isabet cezası ekliyordu.
- Zıplamanın isabetliliği etkilememesine sebep olan hata giderildi.
- Koşma esnasındaki saçılma değişti: 3,4 >>> 2,1
- Esasında bir hata düzeltmesi.
- Zıplama esnasındaki saçılma değişti: 1,9 >>> 2,3
- Yürüme esnasındaki saçılma değişti: 1,9 >>> 1,95
- Çömelirken ve sabit dururken sahip olunan isabetlilik oranı %10 arttı.
- Amacımız, çömelirken isabetliliğin artması durumunu tutarlı hale getirmek.
ARAYÜZ GÜNCELLEMELERİ
Tur öncesi dükkândaki Silah İstatistikleri metin kutusu, istatistiklerin daha kolay karşılaştırılmasını sağlayan grafiklerle değiştirildi.
YAŞAM KALİTESİ
- Gözlemci mini harita görüş konileri artık takımlara göre farklı renklerde görünüyor.
- Reyna’nın İtalyanca ve Meksika İspanyolcası seslendirmeleri değiştirildi.
- Maalesef COVID-19 sebebiyle oluşan bölgesel kısıtlamalardan dolayı, belirlediğimiz kişilerle çalışamamıştık. Reyna’nın İtalyanca ve Meksika İspanyolcası için ilk olarak tercih ettiğimiz seslerini artık oyun içinde duyabilirsiniz!
Ejder Ateşi Kaplamaları
- Ejder Ateşi Operator kuşanma animasyonunun sesi düzenlendi.
- Operator sürekli olarak kuşanıldığında sesin artmasına sebep olan hata giderildi.
- Düşmanların ayak sesleri kozmetik seslerden daha yüksek önceliğe sahip.
- Bu, düşman ayak seslerinin ateş çatırtıları ve ejderha kükremeleri gibi oynanışa etkisi olmayan kaplama ses efektlerinin sesini her zaman kısacağı anlamına geliyor.
- Ejder Ateşi Yakın Dövüş silahını inceleme animasyonunda artık 1. ve 2. seviyeler için ses efektleri var.
PERFORMANS GÜNCELLEMELERİ
- Yerden silah alma ve Sage’in ultisi için hedeflemeler, silah arkadaşı vurgularıyla birleştirilerek VRAM ve ekran kartı performansları arttırıldı.
- Görüntü işleme performansında ufak düzeltmeler yapıldı.
- Silah kaplaması geliştirme videoları artık yerel olarak depolanmak yerine yayınlanıyor. Bu sayede yükleme boyutu 380 MB azaltıldı.
GİDERİLEN HATALAR
- Reyna’nın etkinleştirmek ve iyileştirmeye devam etmek için Ruh Kürelerine bakma zorunluluğu düzeltildi. Sistem 1.02 Yaması’nda olduğu gibi çalışacak.
- Oyuncunun kamerası dumanın üst tarafındayken Brimstone’un dumanının tek taraflı olmasına sebep olan hata giderildi.
- Breach’in Artçı Sarsıntı yeteneğinin birden fazla karaktere çarptığında tüm karakterlere hasar vermeme sorunu giderildi.
- Sova’nın dronunda maksimum uçuş yüksekliğine ulaşıldığında meydana gelen titreme efekti düzeltildi.
- Marshal’ın yürürken isabetlilik kaybetmemesine sebep olan hata giderildi.
- Yarı saydam bazı efektlerin (oyuncunun kontrolündeyken Jett’in atılma hareketi gibi) bir kare geriden gelmesine neden olan hata giderildi.
- MSAA ayarının etkinleştirildiği bazı AMD ekran kartlarında ve bazı Intel ekran kartlarında silah arkadaşlarının vurgularının görünmemesi hatası giderildi.
- Belirli çözünürlük ve görüntü oranı kombinasyonlarında oynarken yükleme ekranlarının ekranın tamamını kaplamaması hatası giderildi.
- Işığa duyarlılık uyarı ekranındaki metin kısaltıldı.
- Önizlemesine bakılan bir kaplama stili satın alınınca “Kuşan” düğmesinin gri olarak kalmasına sebep olan hata giderildi.
- Haven’da Brimstone’un dumanlarının istenenden farklı bir noktada belirmesi sorunu giderildi.
- Brimstone’un yaşam öyküsündeki bir yazım hatası düzeltildi. (Bildirdiği için mooonlimes’a teşekkürler.)
Yorum Ekle