Siz sormadan hemen söyleyelim: Dereceli sıraların ilk etabı şu an için bize dengeli görünüyor. Şimdilik sadece hafif denge değişiklikleriyle müdahalede bulunarak metanın doğal bir şekilde evrilmesine izin vereceğiz.

Guardian’ı bir kenara yazın çünkü ileride çok değerlenecek; yeni düzenlemelerle kendi karakterini bulmaya başladı bile! Yaptığımız güncellemeler vurdu mu oturtan ve makul bir bedel karşılığında alınabilen bu isabetli tüfeğin kendine has bir oynanış tarzına sahip olmasına yardımcı olacak. Bu arada, Spike’a Hücum severleri de yepyeni bir küreyle şımartmaya geliyoruz.

Kısa süre önce eklenen teslim olma özeliğine, kolay oy verebilmeniz için özel bir düğme ekledik. Derecesiz oyunlarda herkesin evet oyu vermesini gerektiren kuralı kaldırdık; artık bir kişi hayır oyu verse de teslim olabileceksiniz. Fakat rekabet modunda yine herkesin evet oyu vermesi gerekecek.

Ayrıca, artık zafer ufukta dahi görünmüyorsa daha erken havlu atıp teslim olmaya karar vererek sinir harbinin önüne geçebilirsiniz.

SİLAH GÜNCELLEMELERİ

Guardian

  • Bedeli azaltıldı: 2700 >>> 2500
  • Atış hızı azaltıldı: 6,5 >>> 4,75
  • Delme gücü arttırıldı: Orta >>> Yüksek
  • Komut sırası güncellendi: 0,083 >>> 0,1175


    • Şimdiye kadar Guardian’ın cephaneliğimizde tuhaf bir yeri vardı. Bedel açısından bakıldığında seçkin tüfeklere pahada yakındı ama onların gücüyle boy ölçüşemiyordu. Bu yüzden ekonomik bir alternatif olmak için fazla pahalı, birincil silah olarak kullanılmak içinse fazla güçsüz kalıyordu. Atış hızı epey yüksek olduğu için yakın menzilde istediğimizden fazla güçlüydü. Biz esasen silahın yarı otomatik ve vurdu mu oturtan atış tarzına rağmen uzun menzilde daha isabetli olmasını hedeflemiştik. Ayrıca, delici gücü açısından diğer tüfeklere çok benziyordu.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

haven-banner.jpg

Haven

  • Spike’ın yere bırakıldıktan sonra geri alınmasına engel olan bir nokta kaldırıldı.

allmaps-banner.jpg

Tüm Haritalar

  • Oyuncuların harita modeli katmanlarının içine geçebilmesine olanak tanıyan birden fazla nokta düzeltildi.
  • Sova’nın sensör okunun duvarların içinden geçebildiği belirli konumlar düzeltildi.

MOD GÜNCELLEMELERİ

Spike’a Hücum

  • Yeni Küre: İkiz Avcılar

    • Küre alındığında en yakındaki iki düşmanı kovalayan iki adet avcı kurt ortaya çıkar. (Kurtlar küre konumuna en yakın iki rakibi takip eder ve doğduktan sonra bir daha hedef değiştirmezler.)

      • Kurtlar bir düşmanı gördüklerinde hızlanır ve yaklaştıklarında ona doğru atılırlar. Darbe indirdikleri düşmanı 4 saniyeliğine yavaşlatır ve görüşünü kısıtlarlar.
      • Kurtların 100 Canı vardır ve hasar alabilirler.
      • 15 saniye oyunda kaldıktan sonra veya hedefleri öldürüldüğünde kaybolurlar.
  • Split: Küre Konumu

    • Ortada savunucuların tarafında bulunan küre orta taraftaki platforma taşınarak durumun savunucuların daha az lehine olması amaçlandı.

YAŞAM KALİTESİ

Teslim Olma Değişiklikleri

  • Derecesiz modda teslim olmak için gereken evet oyu yüzdesi %100’den %80’e çekildi.
    • Aktif şekilde oynamayan ve tur başında doğmayan AFK oyuncular oylamaya dahil edilmeyecek. Yani, 5 kişilik takımızdaki bir oyuncu öldükten sonra yeniden doğmadıysa, onun da evet oyu vermesi gerekmeyecek. Mesela 5. takım arkadaşınız derecesiz karşılaşmada AFK kaldıysa, kalan 4 kişiden çıkacak 3 evet oyuyla teslim olabileceksiniz.
  • Rekabet modunda teslim olmak için hâlâ %100 evet oyu gerekli.
  • Artık 5. tur itibarıyla teslim olma oylaması başlatılabilecek.
  • Teslim olma oylaması başlatmak için oyun içi menüye yeni bir düğme eklendi.

    • Oybirliği gerektirdiği durumlarda teslim olma oylamasından evet sonucunu çıkartmanın bazen ne kadar zor olabildiğinin farkındayız. Derecesiz modda, yani rekabet moduna kıyasla insanların daha rahat kafayla oynadıkları karşılaşmalarda (çünkü kademe kaybetme stresi yok) bazı değişiklikler yaptık. Artık takımın büyük çoğunluğu (yani %80’i) teslim oylamasında evet oyu verirse, oyuncular çıkıp vakit kaybetmeden kazanma şansları olan başka karşılaşmalara yelken açabilecek.
    • Rekabet modundaki oybirliği gerekliliğiniyse değiştirmemeye karar verdik. Çünkü bu moddaki karşılaşmalar beceri kademenizi etkiliyor (oynanmayan turlar kayıp kredi sayılıyor). Bu yüzden de oyuncuların beceri kademesini etkileyecek ciddi bir karar verilirken takımdaki herkesin aynı fikirde olduğundan emin olmak istiyoruz. Ayrıca teslim olmadan önce oynanması gereken tur sayısını da birazcık azalttık. Böylece talihsiz bir başlangıç yapıp sonrasında da kaybetmenin önünü alamayacak oyuncular, karşılaşmadan mümkün olduğunca erken çıkabilecek.
  • Rekabet modundaki uzatmalarda yeni “iki farkla kazanma” sistemini hayata geçiriyoruz. Bu sistemde oyunun devam etmesi veya berabere kalınması kararı otomatik açılan oylamayla verilecek.
    • Kazanan alır kuralının geçerli olduğu tek bir tur oynamak yerine, takımlardan biri diğerine iki turluk fark atana kadar karşılaşma devam edecek; takımlar karşılaşma iki farkla bitene kadar saldıran ve savunan taraflarda değişmeli oynamayı sürdürecek.
    • Uzatma turlarının başında her şey sıfırlanacak. Oyuncuların hepsi tura 5.000 kredi ve ultilerinin dolmasına 4 puan kala başlayacak.
    • Uzatmalarda oynanan her iki turdan sonra otomatik bir oylama açılacak ve oyuncular karşılaşmanın bitirilmesi veya berabere sonuçlanması için oy kullanacak.
      • Bu ikili turlar oynanmaya devam ettikçe, otomatik oylamada karşılaşmayı devam ettirmek için toplanması gereken oy sayısı da giderek azalacak:
        • İlk oylama: Karşılaşmayı berabere bitirmek için 6 oyuncunun oyu gerekecek.
        • İkinci oylama: Karşılaşmayı berabere bitirmek için 3 oyuncunun oyu gerekecek.
        • Üçüncü oylama ve sonrasında: Karşılaşmayı berabere bitirmek için 1 oyuncunun oyu gerekecek.
      • Oylamada gereken oy sayısı sınırına ulaşılamadığında karşılaşma berabere bitecek.
      • Oyuncular, berabere kalındığında beceri kademesi ilerlemesi kazanabilecek ama beceri kademeleri bu sebepten asla azalmayacak.
    • Derecesiz karşılaşmalarda Kazanan Alır formatı kullanılmaya devam edecek.
    • Özel oyunlar artık uzatmalarda “iki farkla kazanma” seçeneğiyle kurulabilecek.

  • Koleksiyon ekranına, tüm içerikleri veya yalnızca sahip olunan içerikleri görmek için işaretleyebileceğiniz minik bir kutucuk eklendi (koleksiyonunuzu yönetmek için ilave seçenekler ve düzenlemeler ilerideki yamalarda gelmeye devam edecek).
  • “Sen ya da silah arkadaşın Spike’ı yerleştirsin veya imha etsin” görevinin bazen silah arkadaşlarının yerleştirdiği veya imha ettiği Spike’ları saymaması hatası giderildi.
  • Geçiş ve başlangıç ekranları artık letterbox formatında.
  • Savaş Bileti ve Kontrat ekranlarındaki metinlerin bazı dillerde üst üste binmesine neden olan hatalar giderildi.
  • Hilelerin devrede olduğu özel oyunlarda artık hileler menüsünden bir sonraki turda oynamak üzere farklı bir ajan seçmek mümkün.
  • Artık arkadaş silerken bir onay penceresi çıkacak.
  • Sohbet penceresinde bir şey yazarken “Esc” tuşuna basmak mesajı silecek.
  • Onay pencereleri düzenlendi. Artık birincil seçenek her zaman daha büyük ve sol tarafta olacak. Farklı noktalarda renk düzenlemelerine gidildi; örneğin yıkıcı eylemler için kırmızı renk tercih edildi. Tutarlı olması için bazı onay ve iptal düğmelerinin yeri değiştirildi.
  • Intel ekran kartı kullanıcılarının Bind’daki görsel öğelerde karşılaştığı minik sorunlar giderildi.
  • Modern donanımlar için ufak çaplı görüntü işleme düzenlemeleri yapıldı.
  • Başlangıçta yaşanan çökmelerde görünecek bir hata penceresi eklendi; pencerede çökme sorunlarını gidermeye yönelik rehberi açan bir bağlantı bulunuyor.

  • Artık yama notları ve ödeme penceresi 4K monitörlerde doğru çözünürlükte görünecek.
  • Ödeme pencerelerindeki girdi yöntemi düzenleyici (IME) artık olması gerektiği gibi çalışıyor (Japonca ve Çince için).
  • Oyuncular artık koleksiyonlarında ve Mağaza ekranında kaplamaların seviyelerine ayrı ayrı bakabilecek
  • Uygunluk filtreli vuruş etkisi efektleri daha rahat okunacak şekilde güncellendi.
  • Gözlemcilere ajan siluetleri eklendi.
  • Siluetlerin görüntü işleme performansı iyileştirildi.
  • Ajanların can çubukları artık gözlemcilere de görünecek.
  • Hareket ederken birinin silah talebini gerçekleştirmek artık karakterinizi birden durdurmayacak.
  • Özel Oyunlar ve Turnuva Modu:

    • Özel oyunlar artık turnuva modu olarak ayarlanabilecek. Bu sayede, oyundaki tüm oyuncular Karşılaşma Sayacını Duraklat/Başlat hilesine, diğer hileleri etkinleştirmeye gerek kalmadan erişebilecek. Gözlemciler de moderatör olarak atanabilecek; böylece gerek duyduklarında diğer hilelere de erişebilecekler. Artık normal gözlemciler hilelere erişemeyecek.
    • İleriki yamalarla birlikte moderatör hilelerini çoğaltmayı umuyoruz.

REKABET MODU

  • Yerel Kademe Adı Değişikliği
    • Bir önceki yama döneminde Işıyan adıyla sunduğumuz en üst düzey beceri kademesinin adını, küresel deneyimle uyumun yanı sıra sizden de gelen yorumları göz önünde bulundurarak Radyant şeklinde değiştiriyoruz. “Riot Türkiye Yerelleştirme ve VALORANT ekipleri”

    GİDERİLEN HATALAR

    • Tuzaklar kapı eşiğinden içeri yerleştirildiğinde, birisi kapıdan geçtiği halde tuzağın tetiklenmemesine sebep olan Cypher hatası giderildi.
    • Ağ bağlantısının istikrarsız olduğu durumlarda Karşılaşma Sayacı’nın kasmasına sebep olan hata giderildi.
    • Zıplama komutunu fare tekerleğine atayan oyuncuların halatlardan aşağı atlamasına engel olan sorun çözüldü.
    • Öldükten sonra oyuna yeniden bağlanmaya çalışırken meydana gelebilen bazı görsel hatalar giderildi.
    • Bariyer evresi duyurusunun normal oyunlarda da gözlemcilere görünmesine sebep olan sorun çözüldü.
    • Gözlemci puan tablosundaki çeşitli kullanıcı arayüzü hataları giderildi.

    Kaynak : Valorant Offical

    Yorum Ekle

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir