Bundan sonra başımızın etini yemenize gerek kalmayacak; çünkü rekabet modu bu yamayla oyunda! En öne çıkan değişiklik artık zirvedeki kademenin “Işıyan” olması ve bir de bu Işıyanlara yenilirken epey işinize yarayacak bir teslim olma seçeneğinin gelmesi.
İşaretleme, yani mermi isabet ettiğinde hissettiğiniz yavaşlama etkisi, siper almak üzereyseniz şansınızı arttırmak için elden geçirildi. Tabii kabak gibi ortada dururken yakalandıysanız ona yapacak pek bir şeyimiz yok.
Menü arayüzünü geliştirmek için epey emek harcadık, önce yadırgayabilirsiniz ama biz uzun vadede daha iyi olduğuna inanıyoruz. Tüm haritalara gelen ufak tefek düzenlemeleri dikkatli şekilde incelemenizi tavsiye ederiz, bu düzenlemelerin özellikle de bazı noktalara yetenek boca etme isteğini törpüleyeceğini umuyoruz.
AJAN GÜNCELLEMELERİ
VIPER
Zehir Perdesi artık duvarları delerek yakacak ve hattı üzerinde uygun olan tüm noktalara (örn. zemine) salgılayıcı yerleştirecek. |
Viper’ın Zehir Perdesi görüş kesme potansiyeli güçlü bir araçtı; ancak erişim açısından epey kötüydü ve çoğu haritada yalnızca birkaç noktada tam anlamıyla kullanışlı olabiliyordu. Bu değişiklik Viper’ın ister aldatmak ister gerçekten alan kuşatmak amacıyla düşmanlarını hem görüş hem erişim açısından zorlamasını sağlayacak.
– Asit Havuzu‘yla hasar almak bir oyuncunun kısa süreliğine savunmasız kalmasına sebep olacak.
– “Savunmasız”, alınan hasarı arttıran bir zayıflatma. Not: Toplam hasar değişmedi (hasar azaltıldı ama savunmasız etkisi onu arttıracağı için durum eşitlenmiş oldu). |
Viper dumanlarıyla çürüme etkisi uyguluyor ancak alan hasarı yeteneğiyle sadece orta seviye hasar verebiliyordu, bu da dumanların içine dalanları cezalandırmayı zorlaştırıyordu. Savunmasız etkisiyle birlikte Viper’ın takımı artık dumanları yarıp gelen düşmanlar üzerinde çok daha ciddi bir avantaja sahip olacak.
Zehir Küresi etkinleştirme bekleme süresi arttı: 0,5 sn. >>> 6 sn. |
Viper’ın “tek yönlü” dumanlar oluşturabilme özelliğini seviyoruz ama bazı konumlarda bu durum, düşmanın ilerlemek için intihar etmesi anlamına geliyordu. Aradaki süreyi açmak, bu taktiği ortadan kaldırmadan onu hâlâ uygulanabilir kılacak.
JETT
Keskin Fırtına artık Yakardöner sırasında Phoenix’i öldürmek için kullanıldığında sıfırlanacak. |
REYNA
Ruh Küreleri artık Reyna Yakardöner sırasında Phoenix’i öldürdüğünde ortaya çıkacak. |
CYPHER
– Gizli Kamera‘nın Spike’ın imha edilmesini engellemesine neden olan bir hata giderildi. – Oyuncuların bir Bubi Tuzağı üzerine Siber Kafes yerleştirebilmesine neden olan bir hata giderildi. – Gizli Kamera‘nın Bind’de girişteki çerçevelerin dış kısmına yerleştirildiğinde ışınlayıcı kapılardan geçmesi engellendi. |
Duman Ayarlamaları
– Duman giriş ve çıkışlarındaki ekran efektlerinde ayarlamalar yapıldı. |
Dumanlara dair geçmişte yaptığımız ayarlamalar, oyuncuların onların içinden geçmesini fazla riskli kılmıştı ve bu riske pek değmiyordu. Böylece savunma ve oyalama için çok güçlü araçlara dönüştüler. Dumanların içinden geçmek gene riskli olacak ama makul ölçülerde.
SİLAH GÜNCELLEMELERİ
Bucky (Sağ Tık)
- Çömelerek yürürken isabetlilik: 3,45 >>> 4,1
- Yürürken isabetlilik: 6,4 >>> 4,4
-
Koşarken isabetlilik: 3,5 >>> 6,4
- Bucky’nin sağ tık atışında harekete dayalı isabetsizliğin yanlışlıkla tutarsız şekilde uygulandığını fark ettik. Bunun sebebi, kapalı beta sırasında getirdiğimiz ve oyuncuların koşarken yavaşladıkları esnada yürüme isabetliliğine geçerken uygulanan gecikmeydi. Bunun bir sonucu olarak sağ tık, koşma esnasında olması gerekenden çok daha isabetli çalışıyordu. Artık sağ tıkla koşarken isabetlilik yürümeye ya da sabit durmaya kıyasla çok daha düşük olacak. Çömelerek yürüme durumundaki isabetliliği de sağladığı kaçınma avantajıyla uyumlu olacak şekilde azalttık.
- Bucky’nin sağ tık atışında harekete dayalı isabetsizliğin yanlışlıkla tutarsız şekilde uygulandığını fark ettik. Bunun sebebi, kapalı beta sırasında getirdiğimiz ve oyuncuların koşarken yavaşladıkları esnada yürüme isabetliliğine geçerken uygulanan gecikmeydi. Bunun bir sonucu olarak sağ tık, koşma esnasında olması gerekenden çok daha isabetli çalışıyordu. Artık sağ tıkla koşarken isabetlilik yürümeye ya da sabit durmaya kıyasla çok daha düşük olacak. Çömelerek yürüme durumundaki isabetliliği de sağladığı kaçınma avantajıyla uyumlu olacak şekilde azalttık.
REKABET MODU GÜNCELLEMELERİ
- Rekabet modu bu yama oyuna gelecek. Kapalı betadan bu yana moda gelen değişiklikler şu şekilde:
- Dereceli kademelerinin simgeleri güncellendi.
- Zirvedeki kademeye yeni bir ad verildi: Işıyan.
- Dereceli yerleştirmelerinde arkadaşlarla birlikte oynarken yaşanan beceri farklılıkları için mevcut aralık genişletildi.
HARİTA GÜNCELLEMELERİ
- Çarpışma ve Gezinme Ağı (oynanabilir yüzey) geliştirmeleri yapıldı.
- Tüm haritalar için 50/50 kontrol şansı olan noktalar ayarlandı, detaylar aşağıda.
- Güvenle temizlemek için yetenek kullanımı gerektiren noktaların sayısını, köşe kontrolü ve takım oyunu yardımıyla biraz azaltıyoruz.
- Niyetimiz, temizlemesi görece daha zor olan köşelerin, halihazırda kontrol altında olan bölgeleri güçlü kılmak için kullanılmasını sağlamak. Mesela Savunucular için A Bölgesi’ne doğru giden kilit önemdeki alan, Savunucuların karşıdan gelen saldırılara karşı güçlü bir savunma kurmasına yardımcı olan noktalar ve hatta Bölgelerin kendileri bunlara örnek olarak sayılabilir.
- Buradaki amaç bölgelerin kontrolünü güvenilir şekilde ele geçirmek için yetenek kullanımını ve takım çalışmasını öne çıkartmak. Bu durumun getireceği bir fayda da yetenek kullanımı ve çatışmaların haritanın tamamına yayılabilecek olması. Bu da oyuncuların ellerindeki tüm kaynakları devamlı ve aynı anda aynı köşe başlarında harcamasının önüne geçecek.
- Haven 50/50 Kontrol
- A Kanalizasyon’un alt tarafı
- A Kanalizasyon’un girişi
- A Lobi’deki siper, daha fazla görüş ve geçiş seçeneği sunacak şekilde yenilendi
- Saldıran tarafta C Uzun giriş kısmı
- A Bağlantısı
- C Bağlantısı
- Garaj kapıları
- Ascent 50/50 Kontrol
- Bahçe girişi
- Savunan Başlangıcı girişi
- Saldıran taraf için A Ana (Saldıranların A Ana’ya göz atabilecekleri ilave bir açı da dahil)
- Bind 50/50 Kontrol
- B Işınlayıcı çıkışı
- A Hamam girişi
- Split 50/50 Kontrol
- Savunan Başlangıcı
ARAYÜZ GÜNCELLEMELERİ
Kapalı betadan çıkan istemci deneyimi üzerindeki çalışmalarımızın bir parçası olarak, menü arayüzünde birtakım değişikliklere gittik. Bunlar yapacağımız geliştirmelerin yalnızca ufak bir parçası ancak genel olarak kullanımı olumlu yönde etkilemesini bekliyoruz. Gezinme ve arayüz değişiklikleri önce sizi şaşırtabilir ama bu yeni yaklaşıma adapte olurken sizden biraz sabırlı olmanızı rica ediyor ve alışma sürecini atlattıktan sonra bu yeniliklerin aslında birer geliştirme olduğunu daha net göreceğinizi umuyoruz.
Geçmişte, bugün ve gelecekte, sizden gelen geribildirimler için her zaman müteşekkiriz. Yolumuz uzun ama istemci arayüzünü herkes için müthiş bir deneyime dönüşene dek kurcalamaya devam edeceğiz.
- Artık tüm ana kısımların üst sol tarafında Ana Sayfa görünümüne dönebilmenizi sağlayacak birer “Geri” düğmesi var.
- Tüm ayrıntılı görüntüleme kısımları (silah detayları, oyuncu kartları, karşılaşma bilgileri vb.) sağ üstte yer alan kapat düğmesini kullanmak yerine sol üstteki aynı geri düğmesini kullanacak şekilde güncellendi.
- Açılır diyalog pencereleriyse uygun olduğu durumlarda hâlâ sağ üstteki kapat düğmesine sahip olacak.
- Kayarak açılan seçenekler menüsü, sol üstteki logo düğmesinden ayrıldı.
- Sağ üst tarafa yeni bir seçenekler menü düğmesi eklendi. Buradan Ayarlar, Destek, Hakkında, Karşılaşmadan Ayrıl ve Masaüstüne Dön düğmelerine erişebileceksiniz.
- Savaş Bileti ve etkin kontratlar için yuvarlak ilerleyiş göstergeleri gezinme çubuğundan kaldırıldı; görevlere dair öğelerse deneyim boyunca yer almaya devam ediyor.
- Savaş Bileti
- Savaş Bileti metin düğmesi, daha kolay bulunabilmesi için gezinme çubuğuna eklendi.
- Metnin altına, biletteki mevcut seviyeyi gösteren küçük bir ilerleme çubuğu eklendi.
- Gezinme çubuğunda imleçle Savaş Bileti’nin üzerine gelindiğinde, sıradaki bilet ödüllerine dair açılır menü şeklinde bir “önizleme” görebileceksiniz.
- Herhangi birine tıklandığında, yeni Savaş Bileti kısmına gidilecek.
- Kontrat ve Ajan Sayfaları
- Ajanlar, hem daha rahat bulunabilmeleri hem de kontrat ilerleyişine gezinme çubuğunda kendine ait bir yer sağlayabilmek için Koleksiyon’un altından taşındı.
- Metnin altına etkin olan kontratın seviye ilerleyişini gösteren ufak bir ilerleyiş çubuğu eklendi.
- Gezinme çubuğunda imleçle ajanların üzerine gelindiğinde, sıradaki kontrat ödüllerine dair bir “önizleme” görebileceksiniz.
- Ajanlara tıklamak sizi Ajanlar sayfasına götürecek; kontrat açılır menüsüne tıklamak da sizi Ajanlar sayfasına götürecek ama yanında bir de ilgili kontrat ayrıntılarını açacak.
- Ajanlar artık orada olmadığından buna ihtiyaç kalmadığı için Koleksiyon’daki ikinci gezinme çubuğu kaldırıldı.
- Savaş Bileti
- Masaüstüne dönüş akışı, tek bir düğme ve açılan bir pencereyle oyuncunun çıkış yapabileceği ya da oturumunu kapatarak çıkış yapabileceği hale getirildi.
- Karşılaşmadan Ayrıl düğmesi artık devamlı gösteriliyor ancak karşılaşmadan ayrılmanın mümkün olmadığı durumlarda kilitli olacak. Bu düğme önceden karşılaşmadan ayrılmak mümkün olmadığında hiç gösterilmiyordu, bu da durumun bir hata olarak algılanabilmesine sebep oluyordu.
- Envanterin, arayüzün sağ alt kısmında her zaman görünür olmasını sağlayacak bir ayar eklendi.
- AFK olduğunuz için oyunda yeniden doğmadığınızda bunu size söyleyen yeni bir arayüz öğesi oyuna eklendi.
YAŞAM KALİTESİ
- Erken Teslim seçeneği eklendi. Artık oyuna devam etmek istemediğiniz durumlarda karşılaşmanın bitmesini beklemeden teslim olma seçeneğini kullanabilirsiniz. 1.02’nin ardından gelecek yamalarda bu özelliğe bazı işlevler ekleyerek ufak tefek cilalar da çekeceğiz.
- Erken teslim olma oylamasını başlatmak için “/sur”, “/pes”, “/çekil” ya da “/teslim” yazmanız yeterli olacak.
- Erken teslim olma oylamasının kabul edilmesi için teslim olmak isteyen takımdaki herkesin “evet” oyu kullanması gerekiyor.
- Varsayılan olarak atalı F5 ve F6 tuşlarını kullanmanın yanı sıra “/evet” veya “/hayır” diyerek de oyunuzu kullanabilirsiniz.
- Her bir takımın, yarı başına bir kere oylama yapma hakkı var.
- Erken teslim olma oylaması, 8. turdan önce yapılamaz.
- Oylama bir kez başlatıldıktan sonra, bir sonraki turda yapılmak üzere sıraya alınır; ancak oylamayı satın alma evresinde erkenden başlattıysanız, hemen yapabilirsiniz de.
- Kazanan takım, onları zafer koşulu olan 13 tura götüren kazandığı her bir tur için kredisini alır. Teslim olan takım, onları zafer koşulu olan 13 tura götüren kaybettiği her bir tur için kredisini alır.
- Oyuncuların yazılı sohbette karşı takımdakileri kalıcı olarak susturabilmesi için bir seçenek eklendi.
İşaretleme (rakip tarafından ateş edildiğinde yavaşlama) etkisi güncellendi.
- Azami Hız Kesme Aşımı: 3 >> 1
- İşaretleme dediğimiz şey, hem oyuncuların daha iyi konum almasını hem de rakibe ilk atışı isabet ettiren oyuncuyu ödüllendirmeyi amaçlıyor. İşaretlendiğinizde bundan böyle azalan işaretlenme hızına daha kademeli şekilde geçeceksiniz. Siper almaya yakın bir noktada duruyorsanız bu, sizin işaretlendiğinizde eskiye kıyasla kaçabilme şansınızı arttıracak. Ayrıca, özellikle de ping’iniz yüksekse, bir kez işaretlendiğinizde dünyanın sonu gelmiş gibi hissetmeyeceksiniz.
- Duvarların ardından işaretlenildiğinde yaşanan hareket hızında azalma: %35 >> %25
- Duvarların ardından işaretlenme etkisi, biri size duvarın arkasından ateş ettiğinde kaçma şansınızı arttırmak için daha da azaltıldı.
MOD GÜNCELLEMELERİ
Spike’a Hücum
- Yeni Küre – İzli Mermi Küresi
- Tüm takıma 2 katı duvar delme veren ve isabet alan düşmanları 0,75 saniyeliğine ortaya çıkaran bir güçlendirme.
- Süre: Tur boyu
- Hız Takviyesi, Kuvvetli Savaş’la değiştirildi.
- Hareket hızı artışı ve süreleri değişmedi.
- Doldurma süresi %30 kısaltıldı.
- Silah çekme süresi %30 kısaltıldı.
- Saçılma yenilenme süresi %30 kısaltıldı.
- Atış hızı %30 arttırıldı.
- Zıplama gücü %25 arttırıldı.
- Hastalık Küresi artık Paranoya Küresi’yle ortak bir havuz kullanıyor.
- Oyun başına bunlardan yalnızca biri seçilecek.
- Tur başına yalnız bir Hastalık Küresi çıkacak.
- Can azaltma etkisi 90’dan 50’ye düşürüldü.
- Aldatma Küresi artık Hastalık Küres’yle ortak bir havuz kullanıyor.
- Oyun başına bunlardan yalnızca biri seçilecek.
- Tur başına yalnız bir Aldatma Küresi çıkacak.
- Süre, 10 saniyeden 8 saniyeye düşürüldü (artık Hastalık Küresi’yle uyumlu).
- Görüş açısı kısıtlaması %20 azaltıldı (yani ekranda daha fazla şey görebilecceksiniz).
Alıştırma Modu
- Reyna: Alıştırma botlarını öldürmek artık olması gerektiği şekilde Ruh Küresi çıkartıyor.
- Jett: Alıştırma botlarını öldürmek artık olması gerektiği şekilde Keskin Fırtına’yı sıfırlıyor.
PERFORMANS GÜNCELLEMELERİ
Ekibimiz, bazı senaryolarda kare hızını akıcı hale getirmek üzerine odaklandı. Değişiklikler çoğunlukla orta ila yüksek donanıma sahip cihazları etkileyecek.
- Birden fazla oyuncunun birbirine çok yakın hareket ettiği durumlarda ortaya çıkan en kötü senaryo performansında iyileştirmelere gidildi.
- Çoklu öldürme yazıları iyileştirildi.
- Oyuncu can çubukları iyileştirildi.
- Sinyal oluşturma (z sinyalleri, sinyal çarkı, bir silah arkadaşı ölünce vb.) iyileştirildi.
- Doğma Bariyeri seslerinin ara ara kare hızı çakılmalarına neden olma durumu iyileştirildi.
- [1.01 – Düzeltme] Düşük bellekli ve yavaş HDD’li sistemlerin özellikle kötü performans elde etmesine neden olan bir hata giderildi.
GİDERİLEN HATALAR
-
Fatih Ghost kaplamasının 2-7. Seviyelerine dair hata giderildi ve kaplama artık açılabiliyor.
- Daha önce de belirttiğimiz gibi, kaplamalar asla parayı basarak kazanma ya da kaybetme amacı gütmüyor. Bu örnekte Fatih Ghost, 2-7. Seviyelerde üçüncü şahısta susturulmamış şekilde çalışıyordu ve bu da âdeta “parasıyla oyun kaybetme” gibi bir saçmalığa sebep oluyordu. Bu, asla yaşamanızı istemeyeceğimiz bir durum. Şu an bu hata giderildi ve gönül rahatlığıyla Ghost’unuzu geliştirebilir ve özel efektlerin, bitirişlerin, ölüm sancaklarının ve stillerin keyfini sürebilirsiniz!
- Daha önce de belirttiğimiz gibi, kaplamalar asla parayı basarak kazanma ya da kaybetme amacı gütmüyor. Bu örnekte Fatih Ghost, 2-7. Seviyelerde üçüncü şahısta susturulmamış şekilde çalışıyordu ve bu da âdeta “parasıyla oyun kaybetme” gibi bir saçmalığa sebep oluyordu. Bu, asla yaşamanızı istemeyeceğimiz bir durum. Şu an bu hata giderildi ve gönül rahatlığıyla Ghost’unuzu geliştirebilir ve özel efektlerin, bitirişlerin, ölüm sancaklarının ve stillerin keyfini sürebilirsiniz!
- Yürüyüşü Değiştir’le ilgili hata giderildi, artık bu ayarı tekrar kullanabileceksiniz.
- “Artık AFK Değil” mesajı, artık yalnızca oyuna en son katılan oyuncunun ismini göstermeyecek.
- İmha etme çubuğunun iki tane görünmesine neden olan bir hata giderildi.
- Yerelleştirmeye dair birkaç sorun ve üst üste binen metinler düzeltildi.
- Çökmeye neden olan birkaç problem giderildi.
- Spike’ın, bir yerleştirme bölgesine adım atıldığı anda oyuncunun envanterinde bulunuyorsa otomatik olarak yerleştirilmesine neden olan bir hata giderildi.
- Spike’ın, Sage’in duvarının üzerine yerleştirildiği durumlarda havada süzülmesine neden olan bir hata giderildi.
- Yere bırakılan Spike’ın, zeminde dururken Savunuculara görünmemesine neden olan bir hata giderildi.
- Silah uğurlarının Cephanelik sayfasında sıkış tıkış görünmesine neden olan bir hata giderildi.
- Karakter Seçimi arayüzünün mega haritayla birlikte açıldığında Poligon’u kilitlemesine neden olan hata giderildi.
- Oyun menü ekranlarının çoğu için ekran kartı performans iyileştirmeleri yapıldı.
- Oyuncuların bazen oyuna giriş ekranında takılı kalmasına ve asla oyuna geçiş yapamamasına neden olan bir hata giderildi.
- Bucky’nin alternatif atışındaki saçılmanın yürürken, sabit durduğu ya da koştuğu durumlardan daha yüksek olmasına neden olan bir hata giderildi.
- Ölen oyuncuların karşılaşmaya yeniden bağlanıldığında ayakta duruyor gibi görünmelerine neden olan bir hata giderildi.
- Oyuncuların küre almaya çalışırken takılı kalmasına neden olan bir hata giderildi.
- Oyuncunun kendi takımı öldüğünde rakip oyuncuların Spike’ı gözetlerken mini haritada görünmesine neden olan bir hata giderildi.
BİLİNEN SORUNLAR
- Bu yamadaki rekabetçi karşılaşmalar Kazanan Alır mantığıyla sonuçlanacak ve bunun adil olmadığının farkındayız. Çok daha adil bir çözüm bulmak için çalışmalarımız devam ediyor.
- Yönlendirme yazılımımızda, İsveç’teki bazı oyuncuların yanlışlıkla İstanbul’daki oyun sunucularımıza yönlendirilmesine neden olan bir hata tespit ettik. Muhtemelen çok az sayıda başka oyuncunun da yanlış yönlendirildiğini tahmin ediyoruz. Stockholm’deki ağ donanımızda gerekli düzeltmeyi yaptık ve bu hafta düzeltmeyi küresel olarak da hayata geçireceğiz.
Yorum Ekle