18.2. ÖNE ÇIKANLAR
12 Temmuz’da güncellenecek.
ANA SUNUCU BAKIM PROGRAMI
- PC
- 13 Haziran 03.30 – 11.30
- Konsol
- 21 Temmuz, 07.00 – 14.00
HARİTA HİZMETİ
- TEST SUNUCUSU: NORMAL MAÇ
- Miramar / Karakin
- Asya Bölgesi: Squad – TPP
- Kuzey Amerika Bölgesi: Squad – FPP
- Miramar / Karakin
- TEST SUNUCUSU: ÖNE ÇIKAN HARİTA
- Deston
- ANA SUNUCU: NORMAL MAÇ
- Erangel / Miramar / Taego / Sanhok /
Paramo→ KARAKİN
- Erangel / Miramar / Taego / Sanhok /
- ANA SUNUCU: ÖNE ÇIKAN HARİTA
- DESTON
- ANA SUNUCU: DERECELİ
- Erangel / Miramar / Taego
※ AŞAĞIDA GÖSTERİLEN ÖZELLİKLER VE GÜNCELLEMELERİN HATALAR, OYUN İÇİNDE OLUŞAN SORUNLAR VE/VEYA TOPLULUK GERİ BİLDİRİMLERİ GİBİ NEDENLERDEN ÖTÜRÜ DEĞİŞTİRİLEBİLECEĞİNİ, HATTA KALDIRILABİLECEĞİNİ LÜTFEN UNUTMAYIN. BU TÜR DEĞİŞİKLİKLER OLURSA OYUNCULARIMIZA BİLGİ VERECEĞİZ.
YENİ HARİTA: DESTON
Uzun bekleyiş sona erdi. Bunca zamandır ipuçlarını verdiğimiz 9. ve yepyeni haritamız bu güncellemeyle sonunda oyunda. 8×8 km’lik alana, yakın geleceğe ve yanıp yıkılmış bir dünyaya hoş geldiniz: DESTON!
Deston (eski adıyla “Kod Adı Kiki”) size pek çok farklı ortamlar sunuyor: PUBG: BATTLEGROUNDS’ın gelmiş geçmiş en yüksek gökdelenlerinden birine ev sahipliği yapan, sular altında bir şehir merkezi; çamurlu bir bataklık, tertemiz sahiller, şahane dağlar ve keşfedilmemiş adalar.
Haritada sanal gerçeklik turu yapmak ve ana sunucuya çıkmadan önce bilinmeyenlere dalmak için BURADAKİ Deston internet sitemize göz atın.
- Deston…
- Öne Çıkan Harita olarak seçilebilir.
- TPP ve FPP modlarında oynanabilir.
- Solo, Duo ve 1 kişi Squad dahil olmak üzere Squad Modlarında oynanabilir.
- Oynanabilir modlar bölgelere göre değişiklik gösterebilir.
- Özel Maçlarda ve Sandbox Modu’nda (PC) kullanılabilir.
- Deston’da botlar belirebilir.
- Kullanılabilir araçlar: Kamyonet, Toros, Coupe RB, Motosiklet, Arazi Motosikleti, Roadster Motosiklet, ATV, Buggy, Tekne, Aquarail ve Bataklık Teknesi.
- İşaret Fişeği Tabancası, DP-28, S12K, G36C, QBU, QBZ, K2, Yapışkan Bomba, Havan Topu, Lynx AMR, 15x Dürbün Deston’da BELİRMEYECEK.
- Bazı ilginç noktalar
- RİPTON: Bu uçsuz bucaksız şehir, akan suların altında kalmış… Oyuncular içinden geçmek için sığ sularda yürümek ve çevrelerindeki gökdelenlerin en üst katlarında pusu kurmuş düşmanlara karşı tetikte olmak zorunda. Burada yüksek binalar sayesinde gökyüzüyle yeryüzü arasında kolayca gidip gelebilirsiniz! Ancak keskin nişancıların aşırı avantaj elde etmemesi için tüm binaları erişilebilir yapmadık (örn. bazı binaların sadece tek bir katına girilebiliyor).
- BATAKLIK: Ağaçlar, çimenler ve su kıyısına inşa edilmiş evler arasında geziye çıkın ve diz boyu sular içinde düşmanlarınızla gerilim dolu bir kedi-fare oyunu oynayın.
- KONSER: Çorba Parası kazanmak için savaşa girmeden önce en kıvrak figürlerinizi sergileyebileceğiniz bir açık hava festival alanı.
- HİDROELEKTRİK BARAJI: Bu alan bir zamanlar Deston’a çevreci yöntemlerle elektrik üretmek için kullanılmış.
- MONTAJ: Rüzgar türbinlerinin nasıl üretildiğini gözlemleyebilirsiniz!
- ARENA: Bu paintball alanındaki eğlenceye fazla kapılıp asıl amacınızı unutmayın.
HARİTA FAYDALI EŞYALARI
PUBG: BATTLEGROUNDS’da oynanışı ilginçleştirmek için yerden alınabilecek ve tüketilebilecek pek çok özel eşya var.
Bu nedenle oynanışa daha da çeşitlilik katmak için, Deston’a giren oyuncular yeni HARİTA FAYDALI EŞYALARIYLA karşılaşacak. Bu eşyalar duruma bağlı olarak özel oyun içi etkileşimler tetikleyecek. Bu sayede oyuncuların oyunun içinde hissetme halini bozmadan yeni bir temel oyun akışı ortaya çıkacağını umuyoruz.
- HARİTA FAYDALI EŞYALARI…
- Deston’a girdiğinizde Envanterinize eklenecek.
- Kullanıldığında tükenmeyecek, istediğiniz kadar kullanabileceksiniz.
- Envanter ağırlığını etkilemeyecek.
- Envanterden ATILAMAYACAK.
- Diğer Envanter eşyalarıyla DEĞİŞTİRİLEMEYECEK.
- Kendilerine ait Envanter yuvaları olacak.
- Kullanılabilir Harita Faydalı Eşyaları
- YÜKSELTİCİ EKLENTİSİ
- Yükseltici’yi istediğiniz kadar kullanmanıza olanak sağlar.
- PARAŞÜT
- Aynı Acil Durum Paraşütü’ne benzer.
- Belirli bir yükseklikten atladıktan sonra Etkileşim düğmesine basarak açılabilir.
- YÜKSELTİCİ EKLENTİSİ
- TUŞLAR
EYLEM | PC | KONSOL (HER ÇEŞİT) |
Harita Faydalı Eşyalarını kullanma etkileşimi | F | X / B (duruma göre) |
YENİ ÖZELLİK: YÜKSELTİCİ
O koskoca gökdelenlerin katlarına merdivenle mi çıkacaksınız?
Olur mu öyle şey? Yeni YÜKSELTİCİLER, dikey düzlemlerde ilerlemenin en hızlı ve gösterişli yolu!Yükselticilerle kendinizi Görevimiz Tehlike’yi aratmayan sahnelerde bulun ve binaların en tepesindeki ganimetleri ele geçirin!
- Haritanın her yerinde bulunabilecek olan Yükselticiler, dikey olarak ilerlemeyi sağlayan nesnelere takılı ipler şeklinde görünür.
- Yükselticilerin her iki ucu da her zaman kullanılabilir.
- Yükselticilerle, en yüksek çatılardan bile hızla inebilir ve düşüş hasarı almazsınız.
- O sırada başka bir oyuncunun kullandığı Yükselticiyi kullanamazsınız.
- Yükselticideyken yerdeki eşyaları yağmalayamazsınız.
- Yükselticiye çıktıktan sonra:
- Hareket tuşlarıyla ipin üzerinde yukarı ya da aşağı gidebilirsiniz.
- AŞAĞI İNERKEN Depar düğmesine basarak inişinizi hızlandırabilirsiniz (sadece inişlerde).
- Yükselticiyi istediğiniz zaman bırakabilirsiniz.
- İpin en tepesindeyken bırakırsanız, binanın tepesine yakın olan noktaya ışınlanırsınız.
- Bunun dışındaki durumlarda düşersiniz.
- Yükselticideyken vurulup öldürülebilirsiniz.
- Bu durumda Yükselticiden ayrılıp yere düşersiniz.
- Hareket tuşlarıyla ipin üzerinde yukarı ya da aşağı gidebilirsiniz.
- İpler yapıların içinde ve dışında olabilir.
- İpler hareket kabiliyeti olmayan, statik nesnelerdir.
- İpler yapıya göre değişen farklı yüksekliklerde bulunabilir.
- BAZ İSTASYONLARI
- Baz İstasyonları çok ince, yüksek ve Yükseltici odaklı binalardır.
- Baz İstasyonları sayesinde yerden Yükselticiye binerek uzun süren tek bir tırmanışla çok yüksek bir konuma çıkabilirsiniz.
- Baz İstasyonlarına tırmanmak ve buralardan inmek normal Yükselticilere göre daha hızlıdır.
- İstasyonların tepesindeyken Etkileşim düğmesine bastığınızda, baktığınız yöne doğru havaya atılırsınız.
- Havaya atıldıktan kısa süre sonra Harita Faydalı Eşyası olan Paraşüt otomatik olarak açılır ve uzun bir mesafe boyunca güvenle havada süzülmenizi sağlar.
- Bir Baz İstasyonuna tırmanıp Paraşütle süzülmek, yürümekten çok daha hızlıdır!
- Kullanılabilir modlar
- Sadece Deston’da kullanılabilir.
- Normal Maçlar, Özel Maçlar, Sandbox Modu (PC)
- Özel maç – Esports modunda mevcut değildir.
- TUŞ AYARLARI
OYUNCU DURUM | OYUNCU EYLEM | PC DÜĞME(LER) | KONSOL KONTROL CİHAZI DÜĞME(LER) |
Ayakta Dururken/Çömelirken/Yüzerken | Yükselişe/Alçalışa Başla | Etkileşim Düğmesi (F) | Etkileşim Düğmesi (X) |
Yükselirken/Alçalırken | Yukarı Çık | İleri Hareket Et (W) | İleri Hareket Et (Sağ Çubuk Yukarı) |
Yükselirken/Alçalırken | Aşağı İn | Geri Hareket Et (S) | Geri Hareket Et (Sağ Çubuk Aşağı) |
Alçalırken | Hızlı İniş | Depar (Shift) | Depar (R3) |
Yükselirken/Alçalırken | İptal Et/Düş Yüksel/Alçal | Etkileşim Butonu (F) | Etkileşim Butonu (X) |
DRONLA ERİŞİLEBİLEN ALANLAR
Deston’da SADECE DRONLARLA ERİŞİLEBİLEN alanlar da yaptık. Dron kullanımı için ek fırsatlar sunmayı ve yağmalama deneyiminize çeşitlilik katmayı umuyoruz. Bakalım bu alanların hepsini bulabilecek misiniz?
YENİ ÖZELLİK: GÜVENLİK ANAHTARLARI VE GÜVENLİK KAPILARI
Yeni GÜVENLİK KAPILARIYLA Deston’da gezinmenin yeni yöntemlerini keşfedin! GÜVENLİK ANAHTARLARINI toplayın, Güvenlik Kapılarını açın ve riski göze alabiliyorsanız, yüksek kademeli eşyaları toplayın.
- Güvenlik Kapıları Deston’un pek çok yerindeki binalarda bulunur.
- Güvenlik Anahtarları…
- Haritanın çeşitli yerlerinde, dünyada belirir.
- Birden fazla olunca Envanterinizde aynı yuvaya konur.
- Kullanılabilir eşyalardır ve tek kullanımdan sonra silinirler.
- Güvenlik Kapıları bir araya toplanabilir, böylece tek bir Güvenlik Anahtarı tüm grubu açabilir.
- Güvenlik Kapıları kapatılamaz ve tekrar kilitlenemez.
- Bu nedenle, açık kapılar diğer oyunculara o bölgeden geçtiğinizi (ya da hâlâ orada olduğunuzu) gösterir.
- Kullanılabilir modlar
- Sadece Deston’da kullanılabilir.
- Normal Maçlar, Özel Maçlar, Sandbox Modu (PC)
- Özel maç – Esports modunda mevcut değildir.
YENİ ÖZELLİK: BENZİN POMPASI
Aracınızla bir düşmanı kovalarken benzininizin bitmek üzere olduğunu fark ediyorsunuz… sonra gözünüzün ucuyla bir Benzin Pompası görüyorsunuz!
BENZİN POMPASININ yanında duraklayarak aracınıza benzin doldurabilirsiniz. Tabii isterseniz, düşmanlarınızın işini bitirmek için havaya da uçurabilirsiniz!
- Benzin Pompaları Deston’un çeşitli yerlerinde bulunur.
- Sadece araca binen sürücü Etkileşim tuşuna basarak araca yakıt doldurabilir.
- Yakıt doldurmak için aracın tamamen durmuş olması gerekir.
- Kullanım alanı 5 m.
- Yakıt doldurma sırasında araç hareket eder ya da sürücü oturduğu yeri değiştirirse, dolum işlemi iptal olur.
- Sürücü, Etkileşim tuşuna basarak yakıt dolumunu iptal edebilir.
- Benzin Pompasını kullanabilmek için aracın minimum miktarda yakıtının eksik olması gerekir.
- Benzin Pompalarının kullanım sınırı yoktur.
- Benzin Pompalarının can değeri vardır.
- Hasar alıp yok olabilirler, bu da büyük bir patlamaya yol açar ve çevresindeki tüm oyunculara hasar verir.
- Benzin Pompaları hasar aldıktan sonra kıvılcım çıkarıp benzin sızdırmaya başlar ve birkaç saniye içinde patlar. Ek hasar verilirse Benzin Pompası daha çabuk patlar.
- Bir Benzin Pompasının canı belli bir değerin altına düştüğünde, tüm canını kaybedene kadar hasar almaya başlar.
- Yok edilmiş Yakıt Pompaları kullanılamaz.
- Kullanılabilir modlar
- Sadece Deston’da kullanılabilir.
- Normal Maçlar, Özel Maçlar, Sandbox Modu (PC)
- Özel maç – Esports modunda mevcut değildir.
- TUŞLAR
OYUNCU DURUM | OYUNCU EYLEM | PC DÜĞME(LER) | KONSOL KONTROL CİHAZI DÜĞME(LER) |
Sürücü | Yakıt Dolumuna Başla | Etkileşim Butonu (F) | Etkileşim Butonu (X) |
Sürücü | Yakıt Dolumunu İptal Et | Etkileşim Butonu (F) | Etkileşim Butonu (X) |
YENİ SİLAH: O12
İşte karşınızda dünyanın en hızlı pompalısı: O12.
O12’nin yüksek kapasitesi attığı her ağır cephanenin öldürücü potansiyeli ve ateş etme hacmiyle bir araya geldiğinde, ortaya hem yakın hem de orta menzilli çatışmalarda korkulması gereken bir silah çıkıyor! Diğer pompalı tüfeklere kıyasla daha uzun olan atış menzili ve isabet oranı, O12’yi her oyuncu için kıymetli bir seçenek yapıyor.
- O12 Deston’da belirecek.
- Silah slotu: Birincil silah
- Cephane: 12 Gauge Ağır Cephane
- Kullanılabilir modlar
- Sadece Deston’da kullanılabilir.
- Normal Maçlar, Özel Maçlar, Sandbox Modu (PC)
- Özel maç – Esports modunda mevcut değildir.
İSTATİSTİKLER | DEĞER |
Silah Sınıfı | Pompalılar (PT) |
Cephane Türü | 12 Gauge Ağır Cephane |
Atış Modları | Tekli, Çoklu (3), Tam Otomatik |
Hasar | 130 |
Etkili Atış Menzili | 100 |
Namlu Hızı | 625 m/s |
Atış Hızı (atışlar arasındaki gecikme) | 480 RPM |
Optik Eklentiler | Holografik Görüş, Kırmızı Lazer Görüşü |
Namlu Eklentileri | Şok (PT) ve Ördekağzı (PT) dışındaki tüm PT namluları |
Kabza Eklentileri | Tüm PT kabzaları |
Şarjör Eklentileri | Yok |
Dipçik Eklentileri | Yok |
YENİ ARAÇ: BATAKLIK TEKNESİ
Hem havada hem suda hızla ilerleyebilecek bir araca mı ihtiyacınız var? BATAKLIK TEKNESİ sayesinde farklı arazi tiplerinde araç değiştirmekle uğraşmak zorunda kalmayacaksınız.
- BATAKLIK TEKNESİ…
- Su kütlelerinde çok hızlı ilerler.
- Sığ sularda, bataklıklarda ve açık sularda ilerleyebilir.
- Karada da gidebilir.
- Sığ sularda kara araçlarından daha hızlıdır.
- Seyir esnasında zıplayabilen ilk taşıttır.
- 5 oyuncuya kadar taşıyabilir.
- Su kütlelerinde çok hızlı ilerler.
- Kullanılabilir modlar
- Sadece Deston’da kullanılabilir.
- Normal Maçlar, Özel Maçlar, Sandbox Modu (PC)
- Özel maç – Esports modunda mevcut değildir.
HP | ZIRH | MAKS. HIZ (SUDA) [KM/S]: | MAKS. HIZ (KARADA) [KM/S]: | SÜRÜCÜ ATEŞ ETME |
1200 | 0 | 150 | 76 | Yok |
DÜNYA
MİRAMAR
Miramar oyun deneyimini iyileştirmek için geçmişte dile getirilen sıkıntıları düzelttik, binaların ayrıntılarını belirginleştirdik ve haritaya bir vaha ekledik.
- İyileştirilen Arazi
- Araç sürerken zorluk çıkaran yer şekilleri iyileştirildi, artık daha sorunsuz bir sürüş deneyimi mümkün.
- İyileştirilen Binalar
- Küçük kulübelerin ve depo binalarının içi ve dışı iyileştirildi.
- Yüksek kazanma oranları nedeniyle, San Martin’in çatısındaki reklam panosu kaldırıldı.
- Bazı evlerin içleri iyileştirildi.
- Bir deponun çitleri ve yerleşimi iyileştirildi.
- Haritanın çeşitli yerlerine reklam panoları kondu.
- Vaha
- Su derinliği kıyıda karakterlerin bileğine kadar çıkacak. Suyun ortasının derinliği ise bel seviyesinde, yani karakterler yatay pozisyona geçemeyecek. Ek olarak vahanın çevresindeki yer şekillerinin yüksekliği azaltıldı.
- Vaha bölgesine erişim kolaylığını arttırmak için yapılan yeni yolların yanısıra, dağ yer şekillerinin yüksekliği de azaltıldı.
- Vaha konum adı olarak mini haritaya eklendi.
- Vaha’da bunun yanında pek çok geliştirme yapıldı.
- Araç yerleri eklendi.
- Vaha’nın yakınına araç yeri eklendi. Bazı araçların belirme noktalarının yeri değiştirildi.
- Chumacera yollarının yakınlarına araç noktaları eklendi.
ARAÇLARIN BELİRME DENGESİ
Hızlı Coupe RB’nin belirme oranında ayarlama yaptık! Artık daha çok haritada ve modda karşınıza çıkacak. Dolayısıyla çeşitli araçların çeşitli haritalarda ortaya çıkma oranında az miktarda ayarlama yapıldı.
- Normal
GÜNCELLEMELER | |
ERANGEL | Belirme noktalarında güncelleme yapılmadı.Coupe RB belirme oranı %5’ten %6,7’ye çıkarıldı. |
VİKENDİ | Coupe RB eklendi.Coupe RB’nin belirme oranı, tüm araç belirme oranlarının %10’u civarında.Zima’nın belirme oranı yaklaşık %24 azaltıldı.Toros’un belirme oranı yaklaşık %53 arttırıldı. |
TAEGO | Coupe RB eklendi.Coupe RB’nin belirme oranı, tüm araç belirme oranlarının %10’u civarında.Sepetli motosikletin belirme oranı yaklaşık %46 azaltıldı. |
- Dereceli
COUPE RB BELİRME ORANI | |
ERANGEL | Tüm araç belirme oranlarının yaklaşık %5’i. |
MİRAMAR | Tüm araç belirme oranlarının yaklaşık %4’ü. |
TAEGO | Tüm araç belirme oranlarının yaklaşık %5’i. |
(KONSOL) GRAFİK SEÇENEKLERİ
Nisan ayındaki Topluluk Yardım Paketi’nde hedeflediğimiz grafik düzeyinden, yaşadığımız çeşitli teknik sorunlardan ve geliştirmede yaşanan gecikmelerin nedeninden bahsettik. Ayrıntılı olarak da açıklağımız gibi, PUBG: BATTLEGROUNDS konsollarda bellek kullanımına çok hassas. Bu nedenle bellek kullanımını optimize etmek durumundaydık. Ayrıca, konsol sahiplerinin de desteği sayesinde önceki kuşak konsolları (PlayStation®4, Xbox One) şu anki konsol kuşağından ayırt etmemiz de olanaklı hale geldi.
Bu kadar çok sayıda oyuncuya, özellikle de konsollarda aynı grafik düzeyini sunmak, oyunun stabilitesi açısından potansiyel bir sorun. Bu yüzden her zaman sunduğumuz stabil oynanışı sağlayabilmek için her konsola farklı maksimum kare hızı ve çözünürlük seçenekleri veriyoruz.
KONSOLLARA GÖRE DESTEKLENEN AYARLAR
- Xbox Series X
- 60 FPS
- 4K
- FXAA → TAA
- Xbox Series S
- 60 FPS
- FHD
- FXAA
- Xbox One X
- “Çözünürlük Önceliği” Seçeneği
- 30 FPS
- 4K
- FXAA → TAA
- Seçenek monitör özelliklerinden bağımsız olarak görüntülenir.
- “Kare Önceliği” Seçeneği
- 60 FPS
- FHD
- FXAA → TAA
- Seçenek monitör özelliklerinden bağımsız olarak görüntülenir.
- “Çözünürlük Önceliği” Seçeneği
- XBox One S
- 30 FPS
- FHD
- FXAA
- PlayStation® 5
- 4K MonitÖr
- 60 FPS
- QHD
- FXAA → TAA
- 4K Olmayan Monitör
- 60 FPS
- FHD
- FXAA → TAA
- 4K MonitÖr
- PlayStation® 4 Pro
- “Çözünürlük Önceliği” Seçeneği
- 30 FPS
- QHD
- FXAA → TAA
- Seçenek 4K destekleyen monitörlerde görüntülenir, diğerlerinde görüntülenmez.
- “Kare Önceliği” Seçeneği
- 60 FPS
- FHD
- FXAA → TAA
- Seçenek 4K destekleyen monitörlerde görüntülenir, diğerlerinde görüntülenmez.
- “Çözünürlük Önceliği” Seçeneği
- PlayStation® 4 Slim
- 30 FPS
- FHD
- FXAA
- Kenar Yumuşatma Seçeneği
- TAA iz bırakma sorunları nedeniyle FXAA/TAA değiştirme seçeneği.
- Bu seçenek sadece TAA güncellemesi almış cihazlarda (Xbox Series X, Xbox One X,PS5, PS4 Pro) görüntülenecek.
SURVİVOR PASS: DESTON
Yeni Survivor Pass: Deston’la, Deston deneyiminizi daha da zenginleştirin! Ayrıntılar yakında yayınlanacak Temmuz Mağaza Güncellemesi duyurusunda.
YENİ SİSTEM: ATÖLYE
Bir squad savaş alanını kırıp geçirirken, bir oyuncu diğer oyuncunun kozmetiğini fark eder.
“Aa, ne güzelmiş. Nereden aldın?”
“Atölyede kendim yaptım.”
“Atölyede mi?”
Evet, Atölyede! Yepyeni sistemimiz ATÖLYEYİ gururla sunarız! Atölyede, daha önce görülmemiş malzemelerle kendi kozmetiklerinizi üretebileceksiniz!
Mağazadan Sandık ve anahtar alın; Pul, Kupon, Kredi ve Jeton toplayın, içinizden “hokuspokus, hata yokus” deyin ve çeşitli kozmetikler yapın!
- Lobi menüsüne bir ATÖLYE MENÜSÜ eklendi.
- Üretim menüsünden Normal Üretim ya da Özel Üretim yapmayı seçebilirsiniz.
- Atölyeyi kullanmak için Avcı Sandığı ya da Arşivci Sandığı gerekir.
- Bu sandıklardan Pul, Kupon, Kredi, Zanaatçı Jetonu ve/veya Anahtar Parçası elde edebilirsiniz.
- Mağazadan Avcı sandığı ya da Arşivci sandığı alın.
- Malzemelerin çıkma olasılıklarını Mağaza önizlemesinde görebilirsiniz.
- Avcı Sandığı ya da Arşivci Sandığı açmak için anahtar gerekir.
- Anahtarları Mağazadan alabilirsiniz.
- Veya 3 Anahtar Parçası kullanarak bir Anahtar üretebilirsiniz.
- Elde ettiğiniz Sandıkları Normal Üretim sayfasından açabilirsiniz.
- Gelecekteki güncellemelerde farklı Sandık türleri ekleyebiliriz.
- Geçmişte kaçırdığınız eşyaları, malzeme kullanıp üretim yaparak elde edin! Artık Mağazada olmayan eşyaları, Survivor Pass eşyalarını, Atölyeye özgü eşyaları ve dahasını yapabilirsiniz.
- Satışları BELLİ BİR SÜRE İÇİNDE sona ermiş olan eşyalar sadece üretimle elde edilebilir.
NORMAL ÜRETİM
- Eski Mağaza, Survivor Pass ve Esports eşyalarını Normal Üretim’le üretin!
- Burada ayrıca malzemeleri PARÇALARA AYIRABİLİR ve DEĞİŞTİREBİLİRSİNİZ.
- Temel malzemeler Pullar, Kuponlar ve Kredilerdir.
- PULLAR
- Pullarla ve Kredilerle eşya üretebilirsiniz.
- Bunun yanında Pulları Değiştirebilir ya da parçalara ayırarak Kredi kazanabilirsiniz.
- SET PULLAR
- Belirlenmiş eşyalardan en az 2 tanesini yapabilirsiniz.
- Üretmek istemediğiniz eşyaları seçeneklerden çıkarabilirsiniz.
- SANDIKLARDAN ARKA ARKAYA 4 DEFA SET PUL ALAMAZSANIZ, BİR SONRAKİ SANDIK AÇIŞTA KESİN OLARAK 1 SET PUL ALIRSINIZ.
- KUPONLAR
- Kredi kullanmadan eşya üretebilirsiniz.
- Bunun yanında Kuponları Değiştirebilir ya da parçalara ayırarak Kredi kazanabilirsiniz.
- KREDİ
- Pullarla eşya üretmede kullanılan para birimidir.
- Sandık açarak ya da Pulları veya Kuponları parçalara ayırarak Kredi elde edebilirsiniz.
- DEĞİŞTİRME
- 3 Pulu/Kuponu, Değiştirilen eşyalarla aynı kademede ve sahip olmadığınız rastgele bir eşyayla takas etmenizi sağlar.
- Tüm eşyaların gelme oranı eşittir.
- Değiştirme yoluyla kostüm, teçhizat ve taşıt kozmetiği, ifade, sprey ve/veya isimlik elde edebilirsiniz.
- Bir kademedeki tüm eşyalara sahipseniz, o kademenin değerine eşit miktarda Kredi alırsınız.
- Ürettiğiniz eşyaları Özelleştir sekmesinde görebilir ve kuşanabilirsiniz.
ÖZEL ÜRETİM
- Yeni kostüm setlerini sadece Özel Üretim’de yapabilirsiniz!
- Temel malzemeler ZANAATÇI JETONLARIDIR.
- ZANAATÇI JETONLARI
- Özel Üretim’de eşya üretmede kullanılan para birimidir.
- Sandıklardan elde edilebilir.
- Ürettiğiniz eşyaları Özelleştir sekmesinde görebilir ve kuşanabilirsiniz.
- Yeni eşyalar ve sınırlı süreli Jetonlar düzenli olarak güncellenir.
Atölye için gereken her bilgiyi aldınız mı? Yakında resmi PUBG: BATTLEGROUNDS YouTube kanalımıza, atölyeyi tüm yönleriyle anlatan bir video yükleyeceğiz. Daha geniş bilgi edinmek için mutlaka seyredin.
Son olarak epey önemli bir haberimiz var: Atölyeye alışmanıza yardımcı olmak için yakın gelecekte ödül olarak Sandık ve malzeme veren etkinlikler düzenleyeceğiz. Gözünüz bizde olsun!
EŞYA KADEMESİ
Oyun içi eşyaların değeri duruma göre ve zaman içinde mutlaka değiştiği için, bunlara kesin bir değer biçmek aslında hayli zor. Buna karşın, hazır Atölye sistemi gelmişken bunun uzantısı olarak bazı eşyalarımızın kademelerinde ayarlama yapmanın yararlı olacağını düşündük. Bunların arasında hiç kademe atanmamış olan eski eşyalar da var.
Kademeler eşyaların oyun içi kalitesine, elde etmenin ne kadar zor olduğuna ve daha pek çok diğer faktöre göre yeniden ayarlandı. Bu sayede Atölye gibi yeni özelliklerle ve gelecekteki güncellemelerle bir sinerji ortaya koymayı umuyoruz.
Ayarlanan eşyaların ve kademelerinin tam listesini Güncelleme Notlarının en altındaki listede bulabilirsiniz.
SİLAH USTALIĞI
Hatırlıyor musunuz, mart ayında Silah Ustalığı Yeniden Tasarımı duyurusuyla bir süredir güncellenmemiş olan Silah Ustalığını büyük ölçüde yenileme planımızdan bahsetmiştik. Oyundaki her şeyi max’lamış oyuncularımızı motive etmek için Ustalık Kademesini genişlettik. Ayrıca, kaçmayacak ödüller ekledik. Haydi seviye atlayıp bir sonraki kademeye çıkın ve bütün ödülleri toplayın!
İSTATİSTİK DÜZENLEMESİ
Oyuncularımızın geçmişte edinmek istediğini bildirdikleri tüm bilgileri sağlamak için istatistikleri oyun moduna göre (Tümü, Normal, Dereceli) ve silah türüne göre (Tümü, TT, SNT, KNT, HMS, PT, AMG, Tabanca vb.) kategorilere ayırdık. Aşağıdaki bilgileri yeni İstatistikler arasında bulabilirsiniz:
Silah İstatistikleri | ÖldürmeKafa atışı isabetliliğiMaç başına ortalama hasarSahiplik süresi |
Ayrıntılı Silah İstatistikleri | ÖldürmeKafa atışı isabetliliğiMaç başına en yüksek öldürmeMaç başına ortalama hasarEn uzun öldürme menziliYere Düşürme Elde edildiği maç sayısıSahiplik süresi |
Eski Sürüm İstatistikleri | Toplam hasarMaç yüksek hasarıToplam yenilgilerMaç yüksek yenilgileriToplam yere yıkmalarMaç yüksek yere yıkmalarıToplam kafa atışlarıMaç yüksek kafa atışları |
UZMANLIK KADEMESİ SİSTEMİ
Uzmanlık Kademesi Sistemi oyuncuların en üst seviyeye çıktıktan sonra bir sonraki kademeye atlamasına olanak tanıdığı için oyuncuları seviye yükseltmelerine devam etmeye teşvik edecek. 0. kademeden 6. kademeye kadar toplam yedi farklı basamak var.
- En yüksek seviye 700.
- Üstat kademe seviyesi 100’de sona eriyor.
- 100. seviyeye çıkar çıkmaz bir sonraki kademeye atlayabilir ve Ustalık’ın altında kalan tüm kademeler için tekrar seviye atlamaya başlayabilirsiniz.
- Kademe seviyeleri
- 1. Kademe: 100 – 199
- 2. Kademe: 200 – 299
- 3. Kademe: 300 – 399
- 4. Kademe: 400 – 499
- 5. Kademe: 500 – 599
- Üstat Kademesi: 600 – 700
ÖDÜLLER
Oyuncuların başarılarını sergileyebilmesi için, Ustalık Seviyesini diğer oyunculara daha görünür hale getirdik. Ek olarak, her kademe yükselişinde aşağıdaki ödüller verilecek:
- Silah İsimlikleri görsel yükseltmelerle gelişecek.
- Bir öldürme gerçekleştiğinde, Silah Ustalığı Kademesi öldürme mesajında (yani öldürme yapıldığında ekranın ortasında görünen mesajda, ölüm akışında değil) gösterilecek.
- Her kademe yükselişinde Silah Ustalığı Madalyaları verilecek.
- Yeni ve eski BATTLEGROUNDS PLUS oyuncuları, 100. seviyeye çıkarmış oldukları silahlar için geçmişe dönük olarak ödüllendirilecekler. Dolayısıyla BATTLEGROUNDS PLUS’a geçişten önceki hesaplar Ustalık Madalyası almayacak.
- Tıslımlar geçmişe dönük olarak verilecek.
- Silah Ustalığı Tılsımları, güncellemeden sonra geçmişe dönük olarak, en yüksek seviyeye sahip silaha bağlı olarak kazanılacak ve artık Ustalık Ödülleri olarak verilmeyecek. Örneğin eğer M416’da 50. seviye, AKM’de 30. seviyeyseniz, 50. seviyeye kadar olan tüm Tılsımları kazanacaksınız.
- Tılsımlar artık Silah Ustalığıyla alınmayacak, onun yerine BP ve diğer yöntemlerle edinilecek.
EVRENSEL TILSIM SİSTEMİ
PUBG: BATTLEGROUNDS’ın “Battle Royale” sisteminin doğası nedeniyle belirli bir silah seçip yükseltmek zordu. Bu yüzden tılsımların sahibi, kilidi açılmış silahlar oluyordu. Artık tılsımların sahibi oyuncular olacak ve bunları istedikleri silaha takabilecekler.
- Tılsım Özelleştirme Menüsü
- Artık tılsımlar Tılsım Özelleştir silah sekmesinden özelleştirilebilecek.
XP SAYISI
- Daha az tercih edilen silahların daha hızlı seviye atlaması için bonus çarpanı arttırıldı.
- Yenince değil öldürme başına puan alınıyor. Ayrıca yenme menzili artık son skora dahil edilmiyor.
- Genel XP miktarını arttırdık.
MAĞAZA – TILSIMLAR
Tılsımlar artık Silah Ustalığıyla alınmayacak, onun yerine BP ve diğer yöntemlerle edinilecek. Buna daha önce elde etmiş olduğunuz tılsımlar dahil değil. Tılsımlar hakkında daha çok ayrıntı için lütfen Temmuz Mağaza Güncellemesine göz atın.
USTALIK MADALYASI
Önceden bu madalyalar sadece oyun sırasında alınabiliyordu. Artık lobide de alınabilen hatıra madalyaları yükledik. Tüm hatıra madalyalarını toplamak için bütün koşulları yerine getir!
- Koşullar
İSİM | KOŞULLAR | KADEME KOŞULLARI | NOTLAR |
Hizmet Madalyası | PUBG: BATTLEGROUNDS oynamaya başlamanın 1. yılı | 1/3/5/10 | PUBG: BATTLEGROUNDS oynanan her yıl için bir madalya kazanılacak. Madalya, biriken sayıya göre 3., 5. ve 10. yıldönümü madalyalarına yükseltilecek. |
Yoldaşlar | Oyunda bir arkadaş ekle. | 3/10/30/50 | Bu madalya eklediğiniz arkadaş sayısına göre verilecek. Bir arkadaşı sildiğinizde madalya almak için gereken sayının altına düşerseniz, madalyanız silinmeyecek. Ancak aynı madalya iki kere verilmeyecek. Güncelleme günü sahip olduğunuz arkadaş sayısına göre, geriye dönük olarak madalya alacaksınız. |
Platin | Dereceli modda Platin veya daha üstü dereceye ulaş. | 1/5/10/20 | Bir sezonda bir madalya alınabilir. |
Elmas | Dereceli modda Elmas veya daha üstü dereceye ulaş. | 1/5/10/20 | Bir sezonda bir madalya alınabilir. |
Usta | Dereceli modda Ustalık veya daha üstü dereceye ulaş. | 1/5/10/20 | Bir sezonda bir madalya alınabilir. |
Koleksiyoncu | Dükkanındaki tüm eşyaları satın al. | 1/3/10/30 | Dükkanınızdan alınabilir her şeyi zaten aldıysanız ve şu anda boşsa, bu madalyayı alacaksınız. |
Silah Ustalığı Madalyası | Silah Ustalığının bir üst kademesine çıkıldığında alınır. | 1/10/100/300 | Madalya bir sonraki Silah Ustalığı seviyesine çıktığınızda verilir. |
- Hatıra Madalyası Bildirimleri
- Yeni bir madalya kazandığınızda Bildirim Merkezi aracılığıyla haberdar edileceksiniz.
- Madalya Özelleştirme Geliştirmeleri
- Madalyalar artık isimlerinin ve açıklamalarının yanında, profil düzenleme sayfanıza giden bir butonla görüntülenecek.
BP DENGESİ
Oyuncular arasındaki BP gelir farkını azaltmak için maçlardan kazanılan BP miktarını güncelledik.
- Bu güncelleme Normal/Dereceli/Serbest/TÖO/LABS için geçerlidir.
ÖZELLEŞTİRME
- O12 kategorisi eklendi.
ÖZEL MAÇ
- Oyuncularla izleyiciler arasında iletişim kurulabilmesi için “İzleyici Sesli Sohbet” özelliği geri getirildi.
PERFORMANS
- İç mekanlardaki yansımaları göstermekte kullanılan verileri sıkıştırarak bellek kullanımını optimize ettik. Bunun sonucunda, XBox One S’in bellek kullanımında 50 MB yer açıldı.
- Tüm taşıtların CPU kullanımı biraz azaltıldı. Bu sayede, özellikle daha az güçlü konsollarda, ekranda birden fazla taşıt varken kare sayısında sıkıntılar yaşanmayacak.
- Harita ve lobi arasında geçiş yapılırken fizik motorunun önbelleğinin silinmesi sağlandı, böylece bellek kullanımı azaltıldı. Böylece hangi dünyada olduğunuza bağlı olarak en az 30-50 MB bellek alanı kazanabilirsiniz.
HATA DÜZELTMELERİ
OYNANIŞ
- Antrenman Modu 1v1 Arena düzeltmeleri
- Her tur bir oyuncu öldüğünde oyuncular izleme moduna geçemediğinden ilgili kameraların yaptığı render’lar oyundan kaldırıldı.
- Oyuncular belli adımlardan geçerek bir arena maçına katıldığında izleyici modunda görünmez olmalarına neden olan bir sorun giderildi.
- Bir katılımcı 1v1 Arena maçında öldüğünde artık izleme modu açılmayacak.
- 1v1 Arena maçlarından sonra görüntülenen sonuç ekranından Oyuncuyu Bildir arayüzü kaldırıldı.
- Sonraki tura geçerken yaşanan geçici bir donma sorunu giderildi.
- 3. turda ölen bir oyuncunun izleyicileri izleme moduna geçmesine neden olan bir sorun giderildi.
- Maç sırasında öldüğünüzde maç sonuçları ekranından lobiye çıkabilmenize neden olan bir sorun giderildi.
- Sonraki tura geçerken yaşanan geçici bir yavaşlama sorunu giderildi.
- Park ettikten sonra hareket eden Mirado ve Pony Coupe sorunu düzeltildi.
- Dron kullanan bir takım arkadaşı ile yanlış etkileşim animasyonunun gösterilmesi sorunu düzeltildi.
- Arcade Modu – TDM’de dili Rusça olarak ayarladıktan sonra belirli Doğma Kiti kategorilerini seçememe sorunu düzeltildi.
- Lynx AMR ile öldürdükten sonra Silah Ustalığı DP’sini alamama sorunu düzeltildi.
- (PC) Araçların kırık nesnelerle çarpışması sonucu hasar alması sorunu düzeltildi (sunucu kararsız olduğunda).
DÜNYA
- Miramar’da yaşanan çarpışma, doku, performans ve diğer genel sorunlar giderildi.
Yorum Ekle